ČESTA PITANJA I ODGOVORI

O aplikaciji

Za koga je aplikacija Pausal?

Pausal aplikacija namenjena je paušalcima. Ako želiš da posluješ kao preduzetnik koji se paušalno oprezuje, Pausal je ti omogućava ti da vodiš svoje poslovanje samostalno, u skladu sa zakonom, bez potrebe za knjigovođom. Međutim, ako ti zatreba dodatna pomoć, naš tim digitalnih knjigovođa je uvek tu da te podrži.

Šta mi nudi aplikacija?

Pausal aplikacija ti pruža sve što ti je potrebno za jednostavno i efikasno poslovanje. Sa našim digitalizovanim i automatizovanim rešenjem možeš lako kreirati ispravne fakture, profakture i avanse koji sadrže sve propisane elemente, kao i slati efakture. Aplikacija automatski vodi KPO knjigu i prati da li posluješ u okviru paušalnih limita. Takođe, podseća te na rokove za plaćanje poreza i doprinosa i kreira naloge za plaćanje sa QR kodom za jednostavnije regulisanje obaveza bez greške. Pored toga u aplikaciji možeš da evidentiraš naplate, da pratiš koji klijenti ti donose najveći prihod, da šalješ podsetnike za plaćanje na klik i još puno toga. Registruj se i isprobaj sve 15 dana besplatno.

Može li Pausal.rs da mi pomogne u plaćanju poreza i doprinosa?

Da, na nekoliko načina. Ukoliko imaš poresko rešenje, možeš da ga dodaš u aplikaciju, a mi ćemo ti generisati naloge za plaćanje obaveza sa QR kodom. Ukoliko nemaš rešenje, možeš nam dodeliti ovlašćenje kako bismo ga preuzeli za tebe. Instrukcije za prenos ovlasćenja, možeš videti ovde. Isto tako u aplikaciji Pausal možeš da vodiš evidenciju plaćenih poreza i doprinosa po mesecima, koju u svakom trenutku možeš preuzeti u Excel formatu. Možeš zakazati besplatan demo ovih funkcionalnosti ovde.

Da li mogu da koristim aplikaciju ako sam frilenser, knjigaš ili imam DOO?

Pausal aplikacija je posebno dizajnirana za paušalne preduzetnike i zadovoljava njihove specifične potrebe. Ako si frilenser, knjigaš ili imaš DOO, možeš koristiti aplikaciju za ličnu evidenciju prihoda, ali su ostale funkcionalnosti prilagođene paušalcima. Ako imaš bilo kakvih pitanja o tome, slobodno nas kontaktiraj na office@pausal.rs.

Koliko je teško voditi svoje poslovanje u aplikaciji ako nikad nisam koristio/la slične softvere?

Trudili smo se da aplikacija bude što jednostavnija za korišćenje i što više automatizovana, kako bi ti bilo lako da je savladaš. U aplikaciji ćeš pronaći detaljna uputstva za korišćenje svih funkcionalnosti. Ako i dalje imaš pitanja ili ti treba pomoć, možeš nas kontaktirati putem četa u aplikaciji, telefonom na +381691055305 ili na mejl office@pausal.rs.  Takođe možeš zakazati besplatan demo aplikacija ovde. Uvek smo tu da pomognemo! 

Da li postoji probni period ili demo aplikacije za nove korisnike?

Da, naravno! Kada se registruješ, dobijaš besplatan probni period od 15 dana da isprobaš sve funkcionalnosti aplikacije. Takođe, možeš da zakažeš besplatan demo aplikacije u bilo kojem trenutku kako bismo te detaljno upoznali sa svim opcijama. Zakaži besplatan demo ovde. 

Da li aplikacija Pausal radi na svim uređajima?

Da, aplikacija Pausal.rs je web aplikacija, što znači da joj možeš pristupiti sa bilo kojeg uređaja putem internet pretraživača. Nema potrebe za preuzimanjem ili instaliranjem bilo kakvih dodatnih programa.

Gde mogu da preuzmem aplikaciju?

Pausal.rs je dostupna direktno putem internet pretraživača, tako da nije potrebno preuzimanje ili instaliranje. Dovoljno je da se prijaviš na svoj nalog. Sve funkcionalnosti su dostupne online, spremne za korišćenje odmah!

Šta ako želim da koristim aplikaciju, a već imam izdate fakture?

Nema problema! Možeš da uneseš ranije izdate fakture pre nego što počneš sa kreiranjem novih. Ovo je važno za tačno vođenje KPO knjige i praćenje paušalnih limita. Unesi sve izdate fakture hronološki, kako bi tvoja evidencija bila tačna i ažurirana. 

Da li je tehnička podrška dostupna?

Naravno, sva pitanja vezana za aplikaciju bez obzira na to koji paket koristiš možeš postaviti našem timu i tražiti tehničku podršku. Ona je dostupna putem četa u samoj aplikaciji, mejla office@pausal.rs i telefona 069/10-55-305 radnim danima od 9 do 16 h.

Da li je dostupna knjigovodstvena podrška?

Podršku za knjigovodstvena pitanja, savete i nedoumice mogu da dobiju korisnici Medium i Premium paketa, kojima smo na raspolaganju za sve nedoumice u vezi s poslovanjem putem četa u aplikaciji, imejla office@pausal.rs i telefona 069/10-55-305 svakog radnog dana od 9h do 16. Ukoliko si ti na Basic paketu, preporučujemo ti naš sajt pausal.rs, blog.pausal.rs i Ig stranicu, gde ćeš naći mnogo korisnih informacija koje će ti pomoći u poslovanju.

Koliko je bezbedna aplikacija Pausal?

Garantujemo zaštitu podataka o ličnosti.

Prikupljanje, držanje, obrada i korišćenje podataka o ličnosti vrše se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti (“Službeni glasnik RS”, br. 97/08, 104/09  – dr. zakon i 68/12 – odluka US i 107/12), s tim da se pojedine odredbe ovog Zakona o uslovima za obradu, kao i o pravima i obavezama u vezi sa obradom ne primenjuju na obradu podataka koji su dostupni svakome i objavljeni u javnim glasilima i publikacijama ili pristupačni u arhivama, muzejima i drugim sličnim organizacijama.

Takođe prikupljamo podatke o korišćenju aplikacije (cookies – kolačići) i druge tehničke podatke koji nisu lične prirode, a koji nam omogućavaju da učinimo tvoje posete PAUSAL-u lakšim i da te prepoznamo kada se vratiš na aplikaciju. Aplikacija obezbeđuje sigurnost podataka koje nam dostavljaš putem industrijski standardizovanih fizičkih, elektronskih i upravljačkih procedura.

Koristimo SSL sertifikat kako bi povećali sigurnost prenosa osetljivih podataka. Unutar aplikacije podaci se čuvaju na kontrolisanim serverima sa ograničenim pristupom.

I podaci o tvojoj kartici su sigurni! Oni se ne čuvaju u aplikaciji Pausal, već pristup podacima o ima samo ovlašćeni pružalac elektronskih usluga obrade transakcija Monri WSPay.

Registracija i pretplata

Kako da se registrujem na aplikaciju Pausal?

Registracija na pausal.rs možeš da učiniš u par jednostavnih koraka:

  1. Započni registraciju ovde
  2. Odaberi mejl i lozinku s kojima želiš da se registruješ. 
  3. Unesi podatke o tvojoj agenciji. Savet: unesi PIB i klikni “Preuzmi podatke na osnovu unetog PIB-a” kako bi se automatski popunili podaci. .
  4. Završi registraciju i potvrdi aktivacioni mejl koji ćeš dobiti na svoju mejl adresu. 

I to je to! Sada možeš da koristiš sve prednosti Pausal aplikacije.

Kako mogu da izvršim pretplatu na aplikaciju?

Pretplata se vrši u okviru aplikacije, a plaćanje se obavlja isključivo karticama. Nakon što odabereš model pretplate koji želiš, unesi podatke za plaćanje i nakon uspešne transakcije novi model pretplate će odmah biti aktiviran. Detaljnije o načinu odabira paketa i plaćanju pretplate pročitaj ovde

Koje su glavne razlike između modela pretplate? Kako da znam koji je paket za mene?

Modeli pretplate kreirani su po tvojim potrebama! Postoje 3 modela pretplate: svaki od njih obuhvata neograničene funkcionalnosti aplikacije, a razlika je u tome što uz svaki ostvaruješ i određene besplatne usluge. Za kratak pregled paketa i razlika pogledaj blog objavu, a za detaljan uporedni prikaz pogledaj ovde. Ako imaš nedoumica, piši na office@pausal.rs.

Da li dobijam neke dodatne besplatne usluge i u kom paketu?

U zavisnosti od paketa koji koristiš određene usluge usluge poput preuzimanja poreskog rešenja, podnošenja prijava, popunjavanja dokumentacije i sl. biće besplatne ili ćeš ostvariti popust. Kroz uporedni prikaz možeš da vidiš modele pretplate i usluge i popuste koje obuhvataju. Uslugu koju ti je potrebna, bilo da je besplatna u okviru paketa ili se plaća, naručuješ iz aplikacije u sekciji “Pausal usluge”.

Da li mogu da naručim dodatne usluge koje mi mogu zatrebati tokom poslovanja?

Da, u okviru svog Pausal naloga izaberi sekciju Pausal usluge. Videćeš listu usluga koje naš tim može da ti pruži. Biče prikazana i cena usluga, zajedno sa obračunatim popustom ili će cena biti 0 ako je usluga besplatna u okviru paketa. Uslugu možeš da naručiš na svom nalogu, iz sekcije “Pausal usluge” u glavnom meniju.
Ako ne možeš da pronađeš uslugu koja ti je potrebna piši nam na office@pausal.rs.

Da li su podaci o mojoj kartici bezbedni?

Ne brini, tvoji podaci su sigurni! Oni se ne čuvaju u aplikaciji Pausal, već pristup podacima o tvojoj kartici ima samo ovlašćeni pružalac elektronskih usluga obrade transakcija Monri WSPay.

Kako da znam da li je uplata uspešna i da mogu da koristim izabrani paket?

Nakon što uneseš podatke za uplatu, u okviru same aplikacije ćeš dobiti potvrdu da je uspešno izvršena uplata i istovremeno će ti nalog biti obnovljen. Dodatno, stići će ti mejl sa potvrdom i računom za izvršenu uplatu.

Kako se obnavlja pretplata?

Jednom plaćena pretplata se automatski obnavalja nakon isteka. Ukoliko želiš, automatsku obnovu pretplate možeš da otkažeš na svom nalogu, u sekciji Nalog & podešavanja – Novčanik. Pogledaj detaljnije uputstvo ovde

Da li imam popust ako se obavežem na duži period?

Da, za svaki paket obezbeđen je popust za polugodišnje i godišnje pretplate. Prilikom odabira paketa na tvom nalogu možeš videti cenu i popuste.

Da li postoji ugovorna obaveza?

Za Medium i Premium paket postoji ugovorna obaveza od minimum 6 meseci. Za pretplatu od 6 meseci ostvaruješ 10% popusta, a za godišnju pretplatu 20% popusta.

Šta se dešava ako sam se pretplatio/la na određeni paket, a želim da pređem na neki drugi?

Ukoliko s vremenom shvatiš da ti ne odgovara paket koji trenutno koristiš, možeš da ga promeniš. Na veći paket (Medium ili Premium) prelaziš uz odgovarajuću doplatu istog trenutka, dok na manji (Basic ili Medium) prelaziš onog trenutka kad ti istekne trenutna ugovorna obaveza.

Da li mogu da pređem sa trenutne pretplate na novi model pre nego što trenutna istekne?

Da, možeš da pređeš na novi veći model pretplate (Medium ili Premium) i pre nego što trenutna pretplata istekne! Ne brini, već plaćeni iznos pretplate biće odbijen od ukupnog iznosa za plaćanje. Ukoliko želiš da pređeš na manji model pretplate, ova promena biće ažurirana od dana isteka već plaćene pretplate.

Hoću li izgubiti pristup nekim funkcijama aplikacije ako se prebacim na jeftiniji model pretplate?

Ne, sve postojeće funkcionalnosti aplikacije biće dostupne u sva tri modela pretplate.

Da li je moguće otkazati pretplatu?

Da. Na svom nalogu odaberi Nalog&Podešavanja, a zatim Novčanik. U ovoj sekciji možeš da isključiš automatsku obnovu pretplate. Nakon isteka pretplate, nalog će biti neaktivan dok ne obnoviš pretplatu. Za detaljnije instrukcije o pretplati pogledaj ovde.

Kako mogu da ažuriram svoje podatke za plaćanje?

Ukoliko želiš da promeniš podatke svoje kartice, to možeš učiniti putem sekcije Nalog&Podešavanja u aplikaciji. Tu odaberi novčanik i klikom na dugme obnavljajuća pretplata možeš ukinuti plaćanje putem već unete kartice, a zatim uneti podatke nove kartice za plaćanje. 

Detaljnije o pretplati možeš da pročitaš u instrukcijama.

Šta ako moj nalog nije bio aktivan u trenutku kad su uvedeni različiti modeli pretplate?

Modeli pretplate su uvedeni 8.06.2024. Da ponovo aktiviraš nalog, potrebno je da platiš pretplatu. Tvom nalogu će automatski biti dodeljen Basic paket, a ti biraš koji model ćeš aktivirati. Pogledaj detaljnije uputstvo za plaćanje pretplate.

Korišćenje aplikacije

Zašto moram da ostavim podatke o mojoj agenciji?

Podaci o tvojoj agenciji sakupljaju se isključivo radi pružanja usluga tj. generisanja tačnih faktura, KPO knjige, naloga za prenos, M-obrazaca i zahteva za izdavanje poreskog uverenja. Podsećamo te da su svi traženi upiti javno dostupni i proverljivi na sajtu APR-a.

Aplikacija PAUSAL poštuje tvoju privatnost i posvećena je zaštiti podataka o ličnosti koje nam dostaviš. Svi podaci koje unosiš biće korišćeni u skladu sa PRAVILIMA O PRIVATNOSTI i Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti  i neće ni na koji način narušavati tvoju privatnost.

Zašto se od mene traži podatak da li sam u radnom odnosu u drugoj firmi?

Ukoliko si u radnom odnosu u drugoj firmi, nije potrebno da plaćaš zdravstveno osiguranje ni osiguranje u slučaju nezaposlenosti i preko paušalne agencije. Ovaj podatak nam je potreban kako bismo generisali odgovarajuće naloge za prenos. Podaci koje unosiš biće korišćeni u skladu sa PRAVILIMA O PRIVATNOSTI i Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti  i neće ni na koji način narušavati tvoju privatnost.

Da li negde imam uputstva za korišćenje aplikacije?

Da, u okviru aplikacije možeš pronaći detaljna uputstva za korišćenje. Samo uđi u glavni meni sa leve strane i pronađi sekciju “Uputstva”. Ako imaš neko pitanje vezano za korišćenje aplikacije, možeš da se javiš našoj podršci putem četa u samoj aplikaciji, mejla office@pausal.rs ili telefonom na 069/10-55-305 svakog radnog dana od 9h do 16h.

Da li moram da koristim sve funkcionalnosti za pravilan rad aplikacije?

Ne moraš da koristiš sve funkcionalnosti aplikacije, ali je važno da koristiš opciju za izdavanje faktura kako bi automatski funkcionisali procesi poput generisanja KPO knjige i praćenja paušalnih limita. Ostale funkcionalnosti su kreirane tako da ti olakšaju poslovanje i administrativne obaveze.

Da li mogu da dobijem podršku i uputstva ako se ne snalazim ili imam problem u korišćenju aplikacije?

Naravno! Uputstva za korišćenje aplikacije su dostupna u glavnom meniju sa leve strane. Ako ti treba dodatna pomoć, naš tim za podršku je tu za tebe. Možeš nas kontaktirati putem četa u aplikaciji, mejlom na office@pausal.rs ili telefonom na 069/10-55-305 radnim danima od 9 do 16 h. Takođe možeš zakazati besplatan demo aplikacija ovde. Uvek smo tu da pomognemo!

Da li mogu da izdajem strane fakture u aplikaciji Pausal?

Da, možeš! U glavnom meniju sa leve strane izaberi „Fakturisanje“, pa „Fakture“. Klikom na dugme „Nova faktura“ možeš da kreiraš i domaće i strane fakture. Detaljna uputstva za korišćenje stranih faktura možeš pronaći u sekciji „Uputstva“ unutar aplikacije.

Da li mogu da šaljem eFakture iz aplikacije?

Naravno! Da bi mogao/la da šalješ eFakture, potrebno je da se povežeš sa sistemom eFaktura putem API ključa. Instrukcije za povezivanje i slanje eFaktura možeš pronaći u sekciji „Uputstva“ unutar aplikacije.

Šta ako pogrešim prilikom izdavanja fakture?

Ako pogrešiš prilikom izdavanja fakture, imaš nekoliko opcija. Ako faktura još nije poslata klijentu, koristi opciju „Izmeni“ da promeniš podatke pre slanja. Ako je faktura već poslata, koristi opciju „Storniraj“ da poništiš trenutnu fakturu kreiranjem nove fakture sa istim iznosom u minusu. Nakon toga, možeš kreirati novu, ispravnu fakturu.

Kako vodim KPO knjigu u aplikaciji Pausal?

KPO knjiga se automatski vodi u aplikaciji pausal.rs. Sve što treba da uradiš je da kreiraš i izdaješ fakture, a aplikacija će sve ostalo obaviti. KPO knjigu možeš preuzeti u PDF formatu kad god ti zatreba.

Da li će mi fakture, KPO knjiga i ostali poslovni podaci ostati dostupni ako prestanem da koristim aplikaciju?

Da, tvoji podaci će ostati sačuvani i nakon isteka pretplate. U svakom trenutku možeš preuzeti svoje fakture i KPO knjige.

Ne želim više da koristim aplikaciju, kako mogu da obrišem svoj nalog?

Kada istekne pretplata, tvoj nalog postaje neaktivan, a ponovnom uplatom možeš ga ponovo aktivirati. Moći ćeš da preuzmeš svoje fakture i KPO knjigu čak i kada nalog više ne bude aktivan. Ako želiš da potpuno obrišeš nalog, pošalji zahtev za brisanje na office@pausal.rs. U tom slučaju, svi tvoji podaci i dokumentacija će biti u potpunosti obrisani, zato je važno da preuzmeš dokumentaciju sa svog naloga.

❓Nisi našao/la odgovor koji ti je potreban? Piši nam na office@pausal.rs.